Před pěti lety, 27. června 2019, přesně v 11 hodin a pět minut, získala životní pojišťovna YOUPLUS svého prvního klienta. Smlouva s ním platí dodnes – a kromě ní přibyly desítky tisíc dalších. Jen v České republice spravuje více než 36 tisíc smluv, letos přesáhla jednoprocentní podíl na trhu životního pojištění.
Životní pojišťovna YOUPLUS byla vybudována na zelené louce a intenzivní přípravy trvaly více než rok. Po startu provozu v roce 2019 převzala společnost YOUPLUS portfolio smluv neživotního pojištění od pojišťovny Basler a zároveň začala poskytovat služby klientům německé myLife. Na trhu se tak objevil nový, ale silný a stabilní hráč. „Pohled na pět let YOUPLUS mě naplňuje hrdostí. Do České republiky jsme přišli s jasně definovanou vizí, kterou se nám za pět let podařilo naplnit. Stali jsme se pevnou součástí pojistného trhu a některá moderní řešení, která jsme přinesli, se postupně stala standardem,“ říká generální ředitel pojišťovny YOUPLUS Ľubor Vrlák. „K úspěchu naší pojišťovny přispěl svým dílem každý zaměstnanec i každý obchodní partner. Máme radost z důvěry, kterou nám projevili naši klienti uzavřením pojistné smlouvy. Ta je pro nás motivací do dalších let a my uděláme vše pro to, abychom tuto důvěru nezklamali,“ doplňuje Vrlák.
Nové klienty pojišťovna získává díky atraktivním a srozumitelným řešením. Navíc YOUPLUS spolupracuje s téměř všemi významnými finančními zprostředkovateli na českém trhu, kterým je spolehlivým partnerem. O klienty se stará přes 70 zaměstnanců, kteří kromě zajišťování chodu pojišťovny v České republice přispívají k jejímu rozvoji také na Slovensku, v Rakousku, Norsku, Švýcarsku nebo Lichtenštejnsku.
Jen na tuzemském trhu pojišťovna spravuje přes 36 tisíc smluv, na jejichž základě poskytuje služby zhruba šedesáti tisícům klientů po celé republice. Podle statistik České asociace pojišťoven za rok 2023 měla YOUPLUS s předpisem pojistného ve výšce 421 648 tisíc korun podíl na trhu životního pojištění ve výši 0,87%. Čísla z prvního čtvrtletí letošního roku pak ukázala další posilování její pozice – podíl na trhu se zvýšil na 1,16%.
„Vzhledem k relativně krátkému období, které od našeho vstupu na český trh uplynulo, považujeme tento podíl za více než uspokojivý. Navíc produktová strategie YOUPLUS je od začátku vystavěna na jediném produktu, a to rizikovém životním pojištění,“ dodává k úspěchům pojišťovny generální ředitel Ľubor Vrlák a dodává, že distribuční strategie YOUPLUS je založena exkluzivně na spolupráci s nezávislými finančními zprostředkovateli. Pojišťovna totiž kombinuje moderní technologie s evolučními řešeními a proklientským přístupem. Samozřejmostí je například bezpapírová administrativa – kromě samotného sjednání smlouvy přes internet YOUPLUS umožňuje i digitální hlášení škodních událostí. Technologie využívá pojišťovna i u elektronického underwritingu, tedy oceňování zdravotního stavu na základě on-line vyplněného zdravotního dotazníku.
Jen za loňský rok vyřešila pojišťovna na 5 tisíc pojistných událostí a svým klientům vyplatila pojistné plnění v celkové výši přes 62 milionů korun. „Víc než dozadu, se ale díváme dopředu. Naši misi ani zdaleka nepovažujeme za završenou. Jsme si vědomi potřeby permanentně se zlepšovat, neustále tak pracujeme na zvyšování atraktivity našeho produktu a zefektivňování procesů. Máme velmi ambiciózní plány a věříme, že máme všechny předpoklady pro jejich naplnění,“ uzavírá Ľubor Vrlák.