Oznámení škodní události
Sdělte nám škodní událost jednoduše, rychle a bez běhání či papírování. Tak, jak se na digitální pojišťovnu patří.
Jak nahlásit škodní událost snadno a rychle
Připravte si dokumenty
K nahlášení škodní události budete potřebovat číslo vaší pojistné smlouvy, vaše osobní údaje a dokumenty související se škodní událostí (např. lékařské zprávy, zprávy o hospitalizaci atd.)
Vyplňte požadované údaje
Doplňte svoje údaje a informace o škodní události. Správně vyplněné údaje nám pomohou vyřešit škodní událost rychleji.
Odešlete nám
Vyplněné údaje se všemi přílohami nám odešlete, my se řešení škodní události začneme bezodkladně věnovat.
Jsme sice digitální a bezpapírová pojišťovna, ale pokud chcete hlášení škodní události vyplnit v papírové podobě a poslat nám ho poštou, tak si ho prosím stáhněte zde.
Petr F., poradce
Velká spokojenost s vyřizováním veškerých požadavků. Vstřícné jednání a rychlé reakce.
Jana V., klientka
S YOUPLUS jsem na 100% spokojena, poměr cena a kvalita mi při srovnání pojišťoven vyšly nejlépe. Navíc rychlost a servis pojišťovny je perfektní. Jsem velmi spokojenou klientkou, doporučuji!
Radek B., poradce
S YOUPLUS jsem více než spokojen. Asi nejrychlejší servis a likvidace na trhu. Bezkonkurenční cena a skvělé pojistné podmínky.
Jiří C., klient
Skvělý servis, skvělé pojistné podmínky, skvělá cena. 100% spokojenost i s poradenskou sítí. Díky YOUPLUS, více takových pojišťoven!
Josef M., poradce
S pojišťovnou YOUPLUS spolupracuji už několik let a vždy skvělý přístup jak při sjednání smluv, tak při likvidaci pojistných událostí. Nejvíce si vážím individuálního přístupu a hledání cest, jak věci vyřešit pro vzájemnou spokojenost všech zúčastněných. Tam kde už konkurence neumí pro klienta udělat nic, tak nastupuje YOUPLUS.
Stanislav D., poradce
Pracuji v oboru finančního poradenství více než 15 let a za tu dobu jsem spolupracoval na trhu víc s jak 50 společnostmi. Popravdě YOUPLUS je pro mě výrazně odlišná pojišťovna svým přístupem k nabízeným produktům, backofficem (upřímně ho mám rád!), a také v přístupu ke klientům. Hodně se mi líbí jejich pojistné podmínky RŽP a unikátní slevový systém!
Blanka D., poradce
Chválím rychlost sjednávání smluv. Komunikace s KAM je na výbornou, vždy ochotně poradí, vyjednají. Těším se na další spolupráci!
Petr V., poradce
Bezpapírové sjednání, přehledný kalkulátor, velmi dobrý poměr výkon/cena, ochotný personál. Pro poradce i klienty ideální atributy správné pojišťovny.
Václav B., poradce
Výborná spolupráce: TOP komunikace, TOP vyřešení všech požadavků, TOP likvidace a plnění. Vše je transparentní, co se řekne platí. Díky za spolupráci!
Jana Š., klientka
Rychlá komunikace s pojišťovnou ohledně ocenění zdravotního stavu. Bez zbytečných výluk na rozdíl od konkurenční pojišťovny. Bezproblémové plnění v případě úrazu syna.
Michal O., poradce
Každá úspěšná spolupráce vyžaduje tři fungující věci: Skvělý a kvalitní produkt, příjemné uživatelské prostředí pro jeho sjednání a úžasné lidi, kteří poskytují famózní servis. YOUPLUS všechny splňuje beze zbytku, proto je jedním z našich TOP partnerů.
Roman B., klient
Rychlé sjednání. Vše online a přehledně. Výborná cena za pojištění pro celou rodinu.
Kateřina S., poradce
S pojišťovnou YOUPLUS spolupracuji jako poradce. Co se týká rychlosti servisu, zdravotního před-ocenění, rychlosti komunikace nemohu si ji vynachválit. Kéž by takto fungovaly všechny pojišťovny.
Martin P., poradce
22 let se živím jako finanční poradce a vím, jak je životní pojištění důležitou součástí finančního plánu. Pro sebe a svou rodinu jsem hledal a zvolil YOUPLUS!
Petr H., poradce
S pojišťovnou jsem velmi spokojený, velmi rychlé a nadstandardní čerpání.
Velká spokojenost a palec nahoru.
Recenze zveřejněné na tomto webu byly vybrány z recenzí našich individuálně oslovených obchodních partnerů a klientů.
Často kladené dotazy
Jak oznámit škodní událost?
Událost nám prosím oznamte jednou z níže uvedených možností. Vyberte si, která vám nejvíce vyhovuje.
On-line
Vyplňte údaje v on-line aplikaci, nahrajte požadované doklady a odešlete nám oznámení o škodní události elektronicky. O průběhu šetření škodní události vám budeme zasílat zprávy prostřednictvím e-mailu. Tento způsob je nejrychlejší a navíc budeme společně šetřit naše životní prostředí.
Poštou
V takovém případě vyplňte formulář a zašlete nám ho spolu s požadovanými dokumenty na adresu YOUPLUS Životní pojišťovna, Vlněna Office Park, Přízova 5, 602 00 Brno. Formulář k jednotlivým druhům škodní události najdete na našich internetových stránkách www.youplus.cz.
uPodatelnou
Vyplňte formulář a spolu s dokumenty k nám zašlete on-line prostřednictvím uPodatelny. Tento způsob je nejvhodnější pro poslání dokumentů, které jsme si dodatečně vyžádali nebo těch, které jste při oznámení škodní události neměli k dispozici (v tomto případě již s přiděleným číslem škodní události).
Kdy oznámit škodní událost – úmrtí?
Škodní událost je nezbytné oznámit bez zbytečného odkladu poté, co nastala. Pozdní oznámení může ztížit nebo znemožnit její šetření.
Pro oznámení události budete potřebovat:
- Úředně ověřenou kopii Úmrtního listu
- Kopii lékařské zprávy, ze které vyplývá začátek a průběh nemoci, která vedla k úmrtí. Případně si později vyžádáme vyplnění formuláře Lékařská zpráva.
- Pitevní zprávu nebo úředně ověřenou kopii listu o prohlídce zemřelého
- Kopii policejního protokolu nebo závěru z vyšetřování, pokud událost vyšetřovala policie
- Kopii závěrečné zprávy z vyšetřování pracovního úrazu, pokud se jednalo o pracovní úraz
- Rodný list dítěte, pokud je pojištěným nezletilá osoba
- Pokud některý z dokumentů nemáte k dispozici, můžete nám ho doplnit i později.
Kdy oznámit škodní událost – léčení úrazu?
Událost nám oznamte bez zbytečného odkladu poté, co úraz nastal. Před oznámením události můžete ověřit v příslušné tabulce, která je součástí pojistných podmínek, že je utrpěný úraz zahrnutý ve vámi sjednané variantě připojištění, a že za něj pojistné plnění náleží.
Kdy oznámit škodní událost – hospitalizaci / pobyt v nemocnici?
Událost nám oznamte bez zbytečného odkladu poté, co nastala hospitalizace na území České republiky, nebo akutní hospitalizace v zahraničí (EU, EHP, Švýcarsko). V případě dlouhodobé hospitalizace můžeme na vaši žádost poskytnout zálohu na pojistné plnění, a to i opakovaně.
Kdy oznámit škodní událost – pracovní neschopnost?
V závislosti na sjednané variantě připojištění nám událost oznamte bezodkladně po uplynutí odkladné doby. Délku odkladné (karenční) doby najdete v pojistných podmínkách, které jsou součástí vaší pojistné smlouvy.
V případě dlouhodobé pracovní neschopnosti můžeme na vaši žádost poskytnout zálohu na pojistné plnění, a to i opakovaně.
Kdy oznámit škodní událost – trvalé následky úrazu?
Škodní událost nám oznamte po úplném ustálení zdravotního stavu, zpravidla po uplynutí jednoho roku od úrazu. Pokud je zřejmé, že následky úrazu jsou trvalé bez možnosti zlepšení již dříve (např. při ztrátě končetiny), můžete událost oznámit již před uplynutím jednoho roku od úrazu.
Kdy oznámit škodní událost – invaliditu?
Událost nám oznamte bez zbytečného odkladu poté, co bylo lékařem České správy sociálního zabezpečení rozhodnuto o vaší invaliditě ve stupni (1. 2. nebo 3.), jehož krytí bylo sjednáno ve vaší pojistné smlouvě.
Kdy oznámit škodní událost – závažné onemocnění?
Událost nám oznamte bez zbytečného odkladu poté, co vám bylo diagnostikováno onemocnění, nastal úraz nebo byl proveden lékařský zákrok, který je v souladu s pojistnými podmínkami krytý připojištěním pro případ závažných onemocnění. Seznam závažných onemocnění, na která se pojištění vztahuje, stejně jako další podmínky pro poskytnutí plnění (např. čekací doby) najdete v pojistných podmínkách, které jsou k dohledání i na našem webu v sekci Dokumenty a formuláře.
Kdo má škodní událost oznámit?
Oznámit škodní událost může každý, kdo má zájem na pojistném plnění – ve většině případů jde o pojištěnou osobu. Může to však být i zákonný zástupce, opatrovník, osoba určená na základě plné moci apod. Pro výplatu plnění je nezbytné, aby toto právo uplatnila oprávněná osoba. Ta je určená v pojistné smlouvě nebo ze zákona.
Zákonný zástupce
Pokud nárok na plnění ze škodní události uplatňuje za pojištěného jeho zákonný zástupce, budeme potřebovat doložit kopii rodného listu pojištěného.
Opatrovník
Opatrovník určený rozsudkem soudu je povinen předložit poslední platný rozsudek soudu o opatrovnictví pojištěného. Pokud rozhodnutí soudu neuvádí jinak, vyžaduje se k přijetí pojistného plnění a nakládání s ním přivolení soudu.
Oprávněná osoba v případě úmrtí
V případě úmrtí pojištěné osoby je oprávněnou osobou pro výplatu pojistného plnění osoba uvedená v pojistné smlouvě. Pokud uvedená není, je stanovená zákonem. Oprávněnou osobu jsme povinni identifikovat, abychom zajistili řádnou výplatu pojistného plnění.
Jaké dokumenty a informace budete potřebovat k ohlášení škodní události?
Pro šetření škodní události od vás potřebujeme doložit dokumenty. U dokladů nám stačí většinou kopie. U některých dokladů však můžeme požadovat i originál nebo úředně ověřenou kopii, v takovém případě si je od vás vyžádáme. Seznam požadovaných dokumentů se liší podle typu škodní události. Seznam dokumentů potřebných k nahlášení vaší konkrétní škodné události vám poskytne naše virtuální asistentka youlia.
Pro zahájení šetření škodní (pojistné) události, potřebujeme také znát osobní údaje pojištěné osoby a také osoby, která škodní událost oznamuje (v případě, že je jiná než pojištěná osoba). Dále budete potřebovat informace o škodní události, kdy nastala, její podrobný popis. Připravte si také číslo bankovního účtu pro výplatu pojistného plnění.
Při online oznámení škodní události je nezbytné uvést e-mail a mobilní telefonní číslo. Prostřednictvím nich s vámi budeme komunikovat v průběhu šetření škodní události.
Vztahuje se pojištění i na škodní události způsobené onemocněním COVID-19?
Pojištění se vztahuje i na škodní události, jejichž příčinou je onemocnění COVID-19, a to v souladu s pojistnými podmínkami jednotlivých typů připojištění.
Budete plnit i pokud se mi úraz stane pod vlivem alkoholu?
Pokud máte produkt 4U (bez ohledu na verzi) a hladina alkoholu v krvi nebude vyšší než 0,5 promile, nebudeme alkohol při likvidaci úrazu nijak zohledňovat, protože se domníváme, že takto nízká hladina alkoholu nemá na vznik úrazu žádný podstatný vliv. Pokud by však hladina alkoholu byla vyšší, máme právo pojistné plnění zkrátit podle toho, jak moc alkohol ke vzniku úrazu nebo závažnosti jeho následků přispěl.
Jak plníte, pokud se mi něco stane v oblasti zasažené terorismem nebo ozbrojeným konfliktem?
Pokud máte produkt 4U (bez ohledu na verzi) a k úrazu dojde v oblasti, pro niž Ministerstvo zahraničních věcí vyhlásí varování před cestováním z důvodu ozbrojených konfliktů, terorismu nebo jiného aktu agrese, uhradíme plnění jen tehdy, pokud byl pojištěný v době vyhlášení varování již v postižené oblasti a pokud ji opustí bez zbytečného odkladu po vydání takového varování ministerstva. Pokud však pojištěný vycestuje do dotčené oblasti až po vydání varování, nebo pokud v postižené oblasti po vydání varování bezdůvodně setrvává, i když mu v jejím opuštění nic nebrání, v takovém případě plnění nevyplatíme.
Jak probíhá zpracování škodní události v YOUPLUS?
Po oznámení škodní události zahájíme naše šetření. Během šetření budeme potřebovat spolupráci pojištěného. Můžeme ho například požádat o předložení doplňující dokumentace nebo o absolvování lékařské prohlídky.
Na uzavření šetření máme 3 měsíce. Lhůta se ale prodlužuje, pokud nám pojištěný neposkytuje potřebnou součinnost. Následně pak pojistné plnění vyplatíme do 15 dnů.
Při oznámení události on-line vás budeme o průběhu šetření informovat prostřednictvíme e-mailu anebo telefonního čísla.